نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل

آزمون گوته کجا برگزار میشود؟

وبلاگ

۱۰ خرداد ۱۴۰۳ 189 بازدید
نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل

آزمون گوته کجا برگزار میشود؟

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، به این فکر می کنند که آزمون گوته کجا برگزار می شود؟

موسسه گوته بزرگترین ارائه دهنده دوره‌های زبان آلمانی در جهان است و معیاری برای آموزش و سنجش زبان آلمانی به حساب می آید. شرکت در آزمون یک راه ایده‌آل برای نشان دادن مهارت و تسلط به زبان آلمانی و ارزیابی دقیق سطح زبان خود در یک آزمون مستقل است. گواهینامه‌های انستیتو گوته به عنوان مدرکی معتبر برای اثبات مهارت‌های زبان آلمانی شناخته می شوند.

این آزمون برای افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را دارند و یا قصد زندگی و کار در کشور آلمان را دارند الزامی است. آزمون گوته در واقع گواهی هم سطح B1 به عنوان ششمین سطح مرجع مشترک سطوح زبان در اروپا است.

علاوه بر آلمان، متقاضیان تحصیل در سوئیس، اتریش و لیختن اشتاین نیز باید در آزمون گوته شرکت کنند. همانطور که آزمون آیلتس در کشورهای انگلیسی زبان نشان دهنده تسلط افراد خارجی به زبان انگلیسی است، این آزمون در کشورهای آلمانی زبان نیز برای سنجش میزان مهارت برگزار می شود. آزمون‌های ارائه شده زبان آلمانی مطابق با سطوح چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها CEFR)) است و از سطح A1 (مبتدیان) تا C2 برای زبان آموزان پیشرفته آلمانی متغیر است. شرح هر سطح، فرمت و طول امتحان را می توان در وب سایت رسمی انستیتو گوته یافت.

چطور در آزمون گوته ثبت نام کنم؟

مکان های برگزاری آزمون گوته

مراکز برگزاری آزمون گوته، قطب‌های کلیدی بسیار مهم برای افرادی است که قصد دارند مهارت خود را در زبان آلمانی ارزیابی کنند. این مراکز که عمدتاً در شهرهای بزرگ سراسر جهان واقع شده‌اند، به‌عنوان مکان‌های رسمی آزمون عمل کرده که داوطلبان می‌توانند در بخش کتبی و شفاهی آزمون شرکت کنند. این مراکز تحت نظارت موسسه گوته و اغلب با حمایت سفارت آلمان پشتیبانی می‌شوند، یکپارچگی و استاندارد بودن، فرآیند تست را تضمین می‌کنند. داوطلبان برای شرکت در آزمون باید در این مراکز ثبت‌نام کرده و حضور پیدا کنند، که بر ماهیت متمرکز فرایند ارزیابی تأکید می‌کند.

آزمون گوته که به عنوان Goethe-Zertifikat نیز شناخته شده، در سراسر دنیا و در مراکز مجاز قابل برگزاری است. انستیتوی گوته که یک موسسه فرهنگی و زبانی مشهور آلمانی می باشد، این مراکز را تاسیس کرده است.

این موسسه، با هدف تسهیل دسترسی و ایجاد آسایش برای داوطلبان علاقمند به سنجش مهارت زبان آلمانی، این آزمون را در طیف گسترده‌ای از شهرها و کشورهای مختلف برگزار می‌کند. برای یافتن نزدیک‌ترین مرکز آزمون گوته کافیست به وب‌سایت رسمی انستیتو گوته مراجعه کنید. شما می‌توانید در بخش اختصاصی که برای جستجوی مراکز آزمون مجاز بر اساس موقعیت مکانی شما تعبیه شده است، با وارد کردن نام کشور خود، به لیستی از مراکز نزدیک به خودتان که امکان شرکت در آزمون گوته را فراهم می‌کنند، دسترسی یابید.

مکان های برگزاری ازمون گوته در تهران

محل برگزاری آزمون گوته در ایران

سفارت آلمان در سال 1999، با هدف تقویت و گسترش تفاهم بین ایران و آلمان، اقدام به تاسیس موسسه آموزش زبان آلمانی در تهران نمود. این موسسه نقش کلیدی در برگزاری آزمون‌های زبان آلمانی، به ویژه آزمون گوته ایفا کرده و در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین مرکز آموزش زبان آلمانی در ایران شناخته شده است. مؤسسه آموزش زبان آلمانی به عنوان نماینده رسمی انستیتو گوته در ایران، زیر نظر مستقیم سفارت آلمان فعالیت می‌کند و در حال حاضر شعبه‌ای در سایر شهرستان‌ها ندارد.

متقاضیان علاقمند به شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی به فارسی یا آزمون گوته می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت این مؤسسه به نشانی www.dsit.org.ir ، نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام، تعیین سطح زبان آلمانی و انجام مراحل لازم برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند.

جدول سطوح آزمون‌های گوته:

سطح آزمون توضیحات
A1 Start Deutsch 1 برای بزرگسالان
A1 Fit in Deutsch 1 برای نوجوانان
A2 Start Deutsch 2 برای بزرگسالان
A2 Fit in Deutsch 2 برای نوجوانان
B1 Goethe-Zertifikat B1 برای بزرگسالان و نوجوانان
B2 Goethe-Zertifikat B2 برای بزرگسالان و نوجوانان
C1 Goethe-Zertifikat C1 برای بزرگسالان
C2 Goethe-Zertifikat C2 برای بزرگسالان
TestDaF برای ورود به دانشگاه
Goethe-Test PRO برای اهداف شغلی

 

هزینه شرکت در آزمون گوته چقدر است؟

هزینه آزمون گوته برای هر سطح متفاوت است، اما در سراسر جهان به صورت یکسان و با نرخ تبدیل ارز محاسبه می‌شود. به طور کلی، با افزایش سطح دشواری آزمون، هزینه شرکت در آن نیز افزایش می‌یابد.

 

برگزاری این آزمون به صورت ماهانه در مراکز مجاز سراسر دنیا انجام می‌شود و تاریخ دقیق آن در پایان هر ماه شمسی اعلام می‌گردد. آزمون گوته در داخل ایران در موسسه گوته (DSIT) و سفارت آلمان برگزار می شود که این هزینه‌ها به شرح زیر هستند:

 

سطح CEFR هزینه (پوند) نام آزمون
A1 £129 Goethe-Zertifikat A1: Start Deutsch 1
A2 £139 Goethe-Zertifikat A2
B1 £170 Goethe-Zertifikat B1
B2 £219 Goethe-Zertifikat B2
C1 £239 Goethe-Zertifikat C1
C2 £329 Goethe-Zertifikat C2: GDS

 

تاریخ امتحان گوته

تاریخ برگزاری آزمون زبان آلمانی گوته هر سال متفاوت است و تعداد دفعات آزمون بستگی به تعداد داوطلبان دارد. در برخی از کشورها مانند ایران، به دلیل تعداد بالای متقاضیان تحصیل یا اقامت در آلمان، این آزمون چندین بار برگزار میشود. تاریخ برگزاری آزمون در سایت رسمی آزمون گوته اعلام شده است.

قابل ذکر است که آزمون کتبی و شفاهی در زمانهای مختلف برگزار می‌شود. معمولاً ابتدا آزمون کتبی و پس از دو هفته امتحان شفاهی برگزار می‌شود. با این حال، در شرایط خاص، هر دو آزمون ممکن است در یک روز برگزار شود.

امتحانات بعدی در تاریخ 6 و 7 ژوئن 2024 برگزار می‌شود و ثبت نام اکنون باز است.

تاریخ آزمون های گوته تهران

 

مراحل و ثبت نام در آزمون گوته

افرادی که مایل به شرکت در این آزمون هستند می توانند برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون‌ها به وب‌سایت موسسه گوته آلمان مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنند. زمان ثبت نام هر آزمون چند هفته قبل از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد. همراه داشتن مدرک شناسایی در روز آزمون الزامی است.

ثبت نام آزمون گوته به صورت اینترنتی و از طریق سایت موسسه گوته انجام می‌شود و روش برگزاری آن به دو صورت است. در حالت اول هر چهار مهارت آزمون در یک روز انجام می‌شود و در حالت دوم متقاضی هر مهارت را در یک روز می‌گذراند. با توجه به تعداد زیاد متقاضیان شرکت در این آزمون، پیشنهاد می شود افرادی که تا به حال در این آزمون شرکت نکرده‌اند و یا قبلا در آن مردود شده‌اند، تمامی مراحل را در یک روز انجام دهند.

سطوح آزمون گوته

آزمون گوته یک آزمون زبان آلمانی است که توسط موسسه گوته و سفارت آلمان برگزار می‌شود. این آزمون دارای سطوح مبتدی تا پیشرفته بوده که ابتدایی ترین سطح A1 و بالاترین سطح C2 است. اعتبار گواهی این آزمون صرف نظر از سطح آن، مادام العمر بوده و منقضی نمی شود. در ادامه به بررسی سطوح مختلف زبان آلمانی می‌پردازیم.

·       سطح A1

A1 پایین‌ترین سطح این آزمون است. در این سطح فرد می‌تواند جملات پایه و کلمات روزمره را در حد ابتدایی فراگیرد.  افرادی که قصد پیوستن به خانواده را دارند، می‌توانند با گذراندن دو ترم زبان آلمانی این نمره را کسب کنند.

·       سطح A2

فردی که در سطح A2 قرار دارد دایره لغات گسترده‌تری دارد، می‌تواند بهتر با دیگران ارتباط برقرار کند و قادر است در شرایط ساده نظرات و درخواست‌های خود را بیان کند. این نمره را می‌توان با گذراندن چهار ترم زبان آلمانی به دست آورد.

·       سطح B1

از جمله مهارت‌هایی که فرد با سطح B1 کسب می‌کند، مکالمه در مورد تمام مسائل روزمره، درک نکات اصلی مکالمات و صحبت در مورد بسیاری از چیزهایی که در آلمان با آنها روبرو خواهد شد. این سطح زبان آلمانی شانس دریافت ویزای تحصیلی را افزایش داده و برای ورود به آلمان قابل قبول است. این نمره را می‌توان پس از 6 ترم تحصیل زبان آلمانی کسب کرد.

·       سطح B2

درک متون تخصصی و بحث کردن در مورد مسائل تخصصی رشته از مواردی است که افراد دارای سطح B2 قادر به انجام آن هستند. بسیاری از دانشگاه‌های آلمان که شهریه آنها رایگان است، سطح B2 را به عنوان شرط ورود تعیین کرده‌اند. این نمره را می‌توان پس از گذراندن 11 ترم زبان آلمانی کسب کرد.

·       سطح C1

یکی از مراحل پیشرفته این آزمون سطح C1 است که افراد می‌توانند به طور روان و بدون مکث به زبان آلمانی صحبت کنند. پزشکان و برخی رشته‌های تخصصی در سطوح بالاتر نیازمند یادگیری این سطح از زبان آلمانی هستند. این سطح را می‌توان پس از 15 ترم تحصیل آلمانی به دست آورد.

·       سطح C2

فردی با سطح C2 می‌تواند بدون هیچ مشکلی مانند یک آلمانی صحبت کند. این فرد می‌تواند از منابع مختلف اطلاعات زیادی جمع‌آوری کرده و خلاصه‌ای قابل فهم از آنچه می‌خواهد بنویسد. این سطح بعد از ۲۰ ترم تحصیل زبان آلمانی بدست می‌آید و بیشتر برای مدرسین زبان آلمانی مناسب است.

سخن پایانی

آزمون زبان آلمانی گوته معتبرترین آزمون بین المللی برای سنجش میزان مهارت افراد در زبان آلمانی است. این آزمون نسبت به سایر آزمون‌های زبان آلمانی از اعتبار علمی بالاتری برخوردار بوده و در تمامی سازمان‌ها و دانشگاه‌های آلمانی زبان پذیرفته می‌شود. برای موفقیت در این آزمون باید به طور منظم و مستمر در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید و منابع معتبر را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *