نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل
نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل

آشنایی با مزایا و خصوصیات نمای کرتین وال

نمای کرتین وال یا نمای لامل یکی از نماهای مدرنی است که زیبایی نمای ساختمان را دو چندان می کند. این نوع نما دارای ساختاری خود ایستا بوده و در رده نماهای خشک و تهویه شونده قرار دارد. در این مدل هیچ گونه بار مرده ای بر ساختمان تحمیل نمی شود.ثبت آگهی نیاز مردم بهترین طراح دکوراسیون داخلی در تهران

نمای کرتین وال
نمای کرتین وال

آشنایی هر چه بیشتر با نمای کرتین وال

نمای لامل یک سازه مجزا در ساختمان محسوب می شود. در این نما طراحان از مصالح سبک به خصوص ترکیبات آلومینیوم و شیشه استفاده می کنند. این نوع نما دارای انواع مختلف نمای لامل فریم لس، نمای فیس کپ، سیستم سمی فریم لس و سیستم یو چنل است. استفاده از نمای لامل زیبایی بصری خاص و فوق العاده را در ساختمان های تجاری و اداری بلند مرتبه ایجاد می کند. این نوع نما در مقایسه با دیگر نماها نصب و اجرای آسان تری برخوردار می باشد.

نمای کرتین وال چه مزایایی دارد؟

امروزه نمای کرتین وال به دلیل داشتن مزایای بسیار با استقبال بی نظیری از سوی طراحان و معماران مواجه شده است. در این بخش نگاهی بر برخی از این مزایا خواهیم داشت.

وزن پایین: این نوع نما یکی از سبک ترین پوسته های نمای مدرن به شمار می آید، زیرا در ساخت آن از متریال سبک وزنی استفاده شده است.

ایمنی: بر خلاف تصور برخی از افراد این نوع نما از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. این نما در برابر عوامل مخرب جوی همچون باد، فشار، انبساط، انقباض، زلزله، آب و یا برف مقاومت بسیار بالایی دارد.

عملکرد حرارتی: این نوع نمای ساختمان قادر است دمای طبیعی و دلخواه داخلی ساختمان را به بهترین شکل حفظ کند. به جرات می توان گفت این نما از این نظر برترین نوع به شمار می آید. به نوعی می توان گفت این نوع نما بهترین عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی است.

شفافیت: بهتر است بدانید یکی از نکات مهم در طراحی معماری ساختمان استفاده حداکثری از نور طبیعی و کنترل آن است. با استفاده از نمای کرتین وال نور طبیعی به کورترین نقاط ساختمان نیز نفوذ پیدا می کند. این مزیت صرفه جویی در هزینه ها را نیز به دنبال دارد.

هزینه نگهداری پایین: از دیگر مزیت های مهم استفاده از این نوع نما هزینه نگهداری پایین است. هزینه نگهداری و استهلاک این نما اگر به صورت اصولی و صحیح اجرا شود، بسیار پایین می باشد.

زیبایی بصری و انعطاف پذیر در طراحی: از دیگر ویژگی های مهم و اصلی نمای کرتین وال زیبایی بصری و انعطاف پذیر در طراحی است. با انتخاب این نما می توانید جلوه ای خاص و فوق العاده را به ساختمان خود ببخشید.

نگاهی بر روش های اجرای این نوع نما

بهتر است بدانید انواع مختلف نمای کرتین وال با روش های مختلفی اجرا می شوند. در واقع  روش های اجرای این نوع نما متناسب با روش ساخت و نصب و اجرا به دو دسته سیستم ‌های یونیتایز (واحد) و سیستم ‌های استیک تقسیم می گردند. در سیستم یونیتایز کرتین وال از واحدهای بزرگی ساخته شده است که در کارخانه مونتاژ می شوند. این واحدها از کارخانه به محل مورد نظر انتقال داده می شوند.

در این روش لازم است ماژول ‌ها با ماژول‌ های مجاور به خوبی جفت شوند. سیستم استیک نیز با سیستم یونیتایز متفاوت است. در این سیستم قاب کرتن وال به‌ صورت تکه ‌تکه نصب و به یکدیگر نصب می شوند. بهتر است بدانید این قاب شامل پانل‌ های شیشه ‌ای، المان افقی (ترنزوم‌ها) و المان عمودی (مولیون) است. بهتر است بدانید هر دو مدل به صورت سیستم‌ های لعاب داخلی یا خارجی طراحی شده ‌اند.

نگاهی بر عوامل تعیین کننده قیمت اجرای نمای لامل

هزینه اجرای نمای کرتین وال به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل مهم هزینه زیر سازی است. همچنین از دیگر عوامل و فاکتورهای تعیین کننده می توان به میزان شیشه مورد استفاده اشاره کرد. رگلاژ و قیمت ماستیک کشی نیز از دیگر مواردی هستند که با این هزینه ارتباط دارند. در حالت کلی قیمت این نوع نما با توجه به کیفیت و نوع و شرایط هر ساختمان متفاوت می باشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *