نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل
نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل
بازیافت ضایعات آهن

آشنایی با مزیت های بی شمار بازیافت ضایعات آهن

بازیافت ضایعات آهن از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. با این کار می توان از تولید دوباره آهن که به استخراج از معادن طبیعی نیاز دارد، به بهترین شکل جلوگیری کرد. قیمت ضایعات آهن به این دلیل اهمیت ویژه ای در بازارهای بزرگ جهانی پیدا کرده است. . امروزه افراد همواره در تلاش اند تا استفاده مجددی از محصولات خود داشته باشند. استفاده از مواد تجدیدناپذیر یا یکبار مصرف علاوه بر اینکه صرفه اقتصادی ندارد برای محیط زیست نیز بسیار زیان بار است. از اینرو این امر در صنایع به خصوص صنایع فلزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. فلزات ماده ای تجدیدپذیر و قابل بازیافت محسوب می شوند.

نیاز مردم بهترین سایت ثبت آگهی در خریدار ضایعات میباشد.

آشنایی هر چه بیشتر با بازیافت ضایعات آهن

بهتر است بدانید منظور از بازیافت یکسری عملیات آماده ‌سازی بر روی پسماندهای آهنی جهت استفاده مجدد می باشد. امروزه فولاد بیشترین حجم تولیدی فلزات را به خود اختصاص داده است. ضایعات آهنی یکی از مواد اولیه تولید محصولات فولادی محسوب می شود. از فولاد به طور چشمگیری در صنایع مختلفی همچون ماشین ‌آلات، تجهیزات، سازه ها و خودروسازی استفاده می کنند.اگر ساکن تهران هستین برای فروش و یا خریدار ضایعات در تهران میتونین بروی لینک کلیک کنید.

نگاهی بر فواید بازیافت ضایعات آهن

بهتر است بدانید بازیافت ضایعات آهن مزیت های بسیار زیادی را به دنبال دارد. با این کار شما می توانید با صرف هزینه‌ های کم آهن آلات قراضه را دوباره وارد چرخه تولید کنید. همچنین بازیافت آهن قراضه به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در هزینه‌ های تولید انواع محصولات فولادی می شود. گازهای سمی بسیاری در موقع استخراج آهن از سنگ معدن تولید می شوند که با بازیافت این مشکل از بین می رود. این گازهای سمی بسیار زیان بار بوده و سلامت اپراتورها را به خطر می اندازد. از طرفی حجم زیادی از ضایعات شهری و زباله ها را ضایعات آهن به خود اختصاص می دهند.

با بازیافت آسیب به محیط زیست کاهش پیدا می کند. از دیگر فواید بازیافت ضایعات آهن می توان به اشتغال ‌زایی اشاره داشت. این نوع ضایعات را می توان بدون اینکه در خواص آنها تغییری به وجود بیاید بازیافت کرد. این مزیت باعث شده تا بازار خرید و فروش ضایعات آهنی رونق چشمگیری در سراسر دنیا داشته باشد.

نگاهی بر دیگر مزایای این کار

بازیافت ضایعات آهن علاوه بر مزایای ذکر شده مزیت های دیگری نیز دارد. استفاده از آهن بازیافتی باعث حفظ سلامت محیط زیست می شود. این نوع بازیافت باعث صرفه جویی در انرژی تا ۷۰ درصد می گردد. 90درصد صرفه جویی در استفاده از مواد خام از دیگر مزایای بازیافت این نوع ضایعات است. همچنین این نوع بازیافت به طور چشمگیری باعث صرفه جویی در منابع  می شود. صرفه جویی در منابع آب و کاهش آلودگی منابع آب از دیگر مزیت های مهم بازیافت ضایعات آهن به شمار می آید. از طرفی با این کار می توان به طور قابل توجهی در مصرف آهن و زغال سنگ صرفه جویی کرد. این نوع بازیافت باعث حفظ شدن 53 کیلوگرم سنگ آهک در هر تن فولاد می شود.

آشنایی با مراحل انجام این کار

با توجه به مزایای بی نظیر بازیافت ضایعات آهنی در این بخش با مراحل انجام این کار آشنا خواهیم شد. تفکیک ضایعات اولین مرحله انجام این کار به شمار می آید. در این مرحله ضایعات حاوی آهن با استفاده از آهنرباهای بزرگ از دیگر ضایعات فلزی جدا می شوند. به منظور تسریع روند فرآیند بازیافت ضایعات به قطعات کوجک تری خرد می شوند. همچنین در مرحله بعد این قطعه های خرد شده با استفاده از دستگاه درون کوره های ذوب ریخته می شوند. مواد ذوب شده خالص سازی و سپس منجمد و به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند. در پایان کار آهن به صورت شمش به کارخانه ها و کارگاه های مختلف جهت استفاده مجدد انتقال داده خواهد شد. دستگاه پرس و دستگاه های خرد کن تجهیزات از جمله تجهیزات مورد نیاز برای انجام این کار هستند.

 

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *