نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل
نیاز مردم - ثبت آگهی رایگان درگوگل

آشنایی با بازسازی ساختمان و روش های مختلف اجرای آن

روش بازسازی ساختمان بهترین راه برای تعمیر ساختمان هایی است که چندین سال از عمر آنها می گذرد. این روش از گذشته تاکنون همواره مورد توجه صاحبان بنا و معماران قرار گرفته است. با استفاده از این روش می توان به دلخواه تغییراتی را در فضای مورد نظر خود ایجاد کرد. همچنین با این کار می توان استحکام و مقاومت بنا را به طور قابل توجهی افزایش داد. در این مبحث با روش های مختلف بازسای و تعمیر بنا یعنی آرکنولوژیک یا مرمت علمی و آرتیستیک یا مرمت هنری  آشنا خواهیم شد.

نیاز مردم بهترین سایت تخریب ساختمان

روش بازسازی ساختمان
روش بازسازی ساختمان

آشنایی هر چه بیشتر با بازسازی ساختمان

بهتر است بدانید صاحبان بناها و ساختمان ها با اهداف مختلفی اقدام به بازسازی ساختمان می کنند. در برخی موارد صاحب بنا به منظور ایجاد یکسری تغییرات در قسمت های مختلف بنا همچون آشپزخانه، کابینت، رنگ، کاشی ، دیوار، سرامیک و … از این روش کاربردی استفاده می نماید. همچنین دلیل دیگر انجام این کار ایجاد فرسودگی و خرابی در قسمت های مختلف بنا است. بهتر است بدانید در بازسازی جزئی نقشه قبلی ساختمان حفظ می شود و تنها یکسری تغییرات در بنا ایجاد می شود.

به نوعی می توان گفت در این روش مرمتگر و کارشناس بیشتر به جزئیات توجه می کند. در مقابل در بازسازی کلی با تغییر نقشه رو به رو خواهیم شد. در بازسازی کلی مرمتگر با استفاده از یکسری روش های علمی اقدام به افزایش امنیت و استحکام بنا می نماید. همچنین در این روش شاهد ایجاد تغییرات در نقشه و جاهای اصلی بنا هستیم.

آشنایی با روش بازسازی آرتیستیک

روش بازسازی آرتیستیک امروزه کارشناسان و معماران از روش های مختلفی جهت بازسازی ساختمان استفاده می کنند. یکی از این روش ها روش آرتیستیک یا مرمت هنری است. تاریخچه این سبک به دوران رنسانس بر می گردد. در این روش مرمتگر از قدرت انتخاب بیشتری برخوردار می باشد. مرمتگر در این روش می تواند در قسمت های مختلف ساختمان به راحتی خلاقیت به خرج دهد. به نوعی می توان گفت کارشناس می تواند قسمت‌ های از بین رفته را مطابق با سلیقه و روحیات خود ترمیم کند.

تجربه و سلیقه مرمتگر در روش آرتیستیک از نقش و جایگاه بالایی برخوردار است. در این روش مرمتگر ابتدا قسمت های مختلف بنا را مورد بررسی قرار می دهد. بعد از بررسی های انجام شده مرمتگر تشخیص می دهد که چه قسمت هایی از بنا به تکمیل و اضافه شدن مصالح نیاز دارند. این روش دارای بیشترین کاربرد و استفاده برای بناهایی است که درصد حیات و ماندگاری آنها کم است.

آشنایی با بازسازی ساختمان به روش آرکنولوژیک

از دیگر روش های بازسازی ساختمان می توان به روش آرکنولوژیک یا  مرمت علمی اشاره داشت. تمامی مراحل بازسازی ساختمان در این روش به صورت علمی انجام می شود. در این روش مرمتگر ابتدا به صورت علمی و تخصصی بنای مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهد. کارشناسان بعد از بررسی های انجام شده به منظور تعمیر بنا و ساختمان از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از این روش ها مقاوم کردن و محکم کردن ساختمان است. این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اغلب بناها بعد از گذشت سال ها در اثر عوامل محیطی همچون زلزله مقاومت خود را از دست می دهند.

از دیگر مواردی که در روش بازسازی ساختمان به روش آرکنولوژیک یا مرمت علمی مورد توجه مرمتگران قرار می گیرد، سوار کردن المان های جدا شده از ساختمان است. از دیگر نکات رعایت شده در این روش تعمیر نوسازی سنگ های نمای ساختمان و سفت کاری بخش های ترک خورده می باشد. بهتر است بدانید نمای ساختمان بعد از گذشت سال ها دچار ترک خوردگی و فرسودگی می شود، بنابراین لازم است نسبت به تعمیر این قسمت توجه و دقت بالایی داشته باشید. از دیگر موارد انجام شده در این روش حفاری برای پی ساختمان است. این مرحله به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد و باید به صورت حرفه ای و علمی انجام شود.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *